Açıklama
Yapay Zekâ Okuryazarlığı
Yapay zekâ dost mu, düşman mı? Onunla iş arkadaşı olmaya hazır mıyız?
Bilgisayarlara öğrenme kabiliyeti kazandıran yapay zekâ; üretim, pazarlama, satış, siyaset, sosyal etkileşim gibi her alanda karşımıza çıkıyor. Web sitelerinde ve sosyal medya platformlarında yapay zekânın kullanıldığı uygulamalar fark edilse de edilmese de seçimlerimizi, kararlarımızı, görüşlerimizi yönlendiriyor.
İnternet bankacılığında mobil asistanımız, akıllı telefonumuzda sesli yardımcımız, haritaları kullanırken rehberimiz olan yapay zekâ artık yalnızca ileri teknolojiler ile çalışan belli bir kesimin değil, sıradan insanın hayatının bir parçası olma yolunda ilerliyor.
Bu programda teknoloji okuryazarlığına giriş yapılırken yapay zekâ teknolojisinin temel unsurları tanıtılacak bu konuda adaptasyon, oryantasyon, dijitali verimli kullanma ve dijital itibarı korumaya ilişkin bilgi ve örnekler paylaşılacaktır.
Programın içeriği ve sunuluş biçimi, her düzeyde profesyonelin, yapay zekaya ilişkin temel bilgi sahibi olmasını, bu bilgileri kendi işine nasıl uyarlayacağını kavramasını ve böylece yakın geleceğe şimdiden zihinsel hazırlık yapmasını amaçlar.
Eğitim içeriği:
• Yapay zekâ tarihçesi
• Yapay zekâ nedir?
• Algoritma nedir?
• Algoritmik bakış açısı
• Antik bilgi teorisi ve modern bilgi teorisi
• Yapay zekâ dost mu düşman mı?
• Hayatımızda neler değişti?
• Kavramsal olarak “bilgi-sayar” ve hesaplama teorisi
• İnsan-makine ilişkisi
• Mesleklerin değişimi
• Yapay zekânın büyüsü nerede?
• Dünyadan yapay zekâ örnekleri
• Kuantum bilgisayar nedir?
• Yakın gelecekte bizi neler bekliyor?
Sınıf eğitimi süresi: 2 gün
Online eğitim süresi: 12 saat
Eğitmen: Dr. Deniz ALTUN Hakkında

Dr. Deniz Altun
ODTÜ İstatistik Bölümünde başladığı lisans eğitimini, İTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünde tamamlamıştır. İşletme yüksek lisans derslerimi İstanbul Üniversitesi’nde tamamladıktan sonra doktora derecesini Okan Üniversitesi İşletme Bölümünden almıştır.
Eğitimi sırasında ve sonrasında Süperonline, Ericsson-Creaworld ve Volvo CE Türkiye gibi teknoloji şirketlerinde tasarımcı, danışman ve yönetici pozisyonlarında çalışmıştır.
Kurumlara dijital dönüşüm hizmetleri sunmak üzere Exhivision ve Mediatick start-uplarını kurmuş ve yaptığı çalışmalarla girişimcilik deneyimini genişletmiştir. Her iki şirkette de; web, mobil, multimedya, e-learning, mobil öğrenme ve TV’de tasarım ve yazılım projeleri geliştirip yönetmiştir.
Doktora araştırma konusu doğrultusunda 2014’te kurduğu Klickar start-upı bünyesinde, Artırılmış Gerçeklik, Sanal Gerçeklik, Karma Gerçeklik, Giyilebilir Ürünler ve Akıllı Gözlükler konuları öncelikli olmak üzere yapay zekâ gibi ileri teknolojiler ve dijital dönüşüm çözümleri üzerine halen projeler üretmektedir.
Yeditepe Üniversitesi’nde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak İnsan Kaynakları Yüksek Lisans Programında dersler vermekte, uzmanlık konularında konuşmalar yapmakta, seminer ve eğitimler vermektedir.
Henüz hiç yorum yapılmamış.