Açıklama
Ülkemizde yaklaşık 8,5 milyon engelli yaşamaktadır. Buda ülke nüfusunun %12.29.’una tekabül eder. Toplumun böylesi yüksek bir oranda içinde barındırdığı bireylerimiz de, diğer bireyler gibi eşit haklara sahip olmalıdır. Bu konuda dünya milletleri ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti de bazı yasal düzenlemeler yapmıştır. 5835 sayılı BM engelli haklarına dair sözleşmenin amir hükümleri ile 5378 sayılı Engelliler yasasının 7. Maddesine göre, tüm ortak kullanım alanları ile, tüm vatandaşlar için verilen hizmetlerin; engellilerinde, kullanımı için gerekli fiziksel düzenlemelerin yapılmasını zorunlu kılmaktadır.
İlgili yasalar gereği eksikliklerin giderilmesi (gerekli fiziksel düzenlemelerin yapılabilmesi için) tüm kurum ve kuruluşlara makul bir süre tanımış, verilen bu iyileştirme süresi 2016 Haziran ayında dolmuştur. Engellilerinde verilen hizmetlerden yararlanabilmesi için, gerekli fiziksel düzenlemelerin yapılmaması durumunda, Engellilerin şikayeti veya yapılacak kontrollerde tespit edilmesi durumunda yasal işlem yapılacağı hükme bağlanmıştır.
Bu kapsamda Tüm bankaların (katılım bankaları da dahil) “BANKACILIK HİZMETLERİNİN ERİŞİLEBİLİRLİĞİNE DAİR YÖNETMELİK” hazırlanmıştır.
Bu Yönetmeliğin amacı, bankacılık hizmetlerinin engelli müşterilerin erişim ve kullanımına uygun hale getirilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemek, Bankacılık hizmetlerinin de bu yönetmelik doğrultusunda yapılmasını sağlamaktır.
Bu yönetmelik kapsamında, banka yöneticilerine, idari ve teknik personellere aşağıda belirtilen konularda danışmanlık hizmeti vermekteyiz.
BANKACILIK HİZMETLERİNİN ERİŞİLEBİLİRLİĞİNE DAİR DANIŞMANLIK HİZMETLERİMİZ
(1) Banka, hizmetlerini ve ürünlerini planlarken, engelli müşterilerin kullanımına ilişkin gereksinimleri dikkate alması, engelli müşterilerin kullanımına uygun halde sunması, hizmet sunulan alanları ve hizmetleri erişilebilirlik standartlarına uygun hale getirmesi.
(2) Müşterilerle doğrudan etkileşim halinde olan personele, engelli müşterilerle iletişim hususunda bilgilendirme eğitimi verilmesi.
(3) Banka, sunduğu bankacılık hizmetlerine yönelik erişim, kullanım ve güvenlik ile ilgili hususlarda engelli müşterilerini bilgilendirmesi. Yapılan bilgilendirmede müşterinin engel durumu (işitme ve konuşma, görme, az gören, ortopedik, zihinsel ) dikkate alması zorunluluğunun bilgilendirilmesi)
(4) Banka, tabela, levha ve uyarıların yeterli büyüklükte olmasını, arka planlarının üzerindeki yazılar ile zıt renklerden oluşmasını ve yeterli miktarda aydınlatılmasını sağlanması, yazı ve işaretçilerde ses ve kabartma yazı kullanılması hususunda bilgilendirme
(5) Bilgisayarların ekranlarının tüm engelli grupları için erişebilir ve kullanılabilir hale getirilmesi hususunda bilgilendirme
(6) Bankacılık hizmetlerine ilişkin sözleşmelerin, banka internet sayfalarından işitme ve konuşma, görme engelliler için erişilebilir olmasının sağlanması hususunda bilgilendirme
(7) ATM Cihazlarının tüm engelli grupları için uygun hale getirilmesi (erişilebilir olması) personele eğitim verilerek öğretilmesi ve uygunluğunun sağlanması.
(8) ATM’lerin, Ortopedik engelli müşterilerin kullanımına ve erişilebilirlik standartlarına uygun olması
(9)) ATM’lerin, Görme engelli müşterilerin kullanımına uygun olması. Mesela; ekranda gösterilen uyarılar, yönergeler, müşterinin girdilerine ilişkin istenilen onay, hata mesajları gibi bilgilerin sağlanmasına yönelik sesli menü fonksiyonu bulunması
(10) Görme Engelli Müşterilerin Banka Ve Kredi Kartları İle Sunulan Hizmetlere Erişiminin sağlanması.
(11) Görme engellilerin pos cihazları üzerinden sunulan hizmetlerin erişilebilirliğine ilişkin genel ilkeler
(12) Görme engellilerin görme engelli müşterilerin internet bankacılığına erişimi
(13) Görme, ortopedik, işitme ve konuşma engeliler için; Şubeler, Banka ve Kredi Kartları, POS Cihazları, İnternet Bankacılığı ve Çağrı Merkezlerinin erişilebilirlik standartlarına uygun olması, mevcut olanların da uygun hale getirilmesi.
Eğitime başvuran kurumların kendi yerinde, Avrupa yakası ve Anadolu yakasında eğitimler düzenlenmektedir.
Bulunduğunuz yere en uygun eğitim yeri için lütfen bize ulaşın.
ZİRAAT BANKASI EĞİTİM EĞİTİM DAİRE BAŞKANLIĞI
İletişim Beden Dili-Engellilerle İletişim, Engellilerde Bankacılık İşlemleri, İşaret dili, Stres ve Öfke Yönetimi Eğitimleri
BURGANBANK
Engellilerde Bankacılık İşlemleri, İşaret Dili Eğitimi
A&T BANK
Engellilerinde Bankacılık Hizmetlerinden yararlanmasına imkan sağlayan, Bakanlık Genelgesi kapsamında, Erişebilirlik-Ulaşılabilirlik alanında danışmanlık
TÜRKİYE KATILIM BANKALARI BİRLİĞİ
İletişim Becerileri, İşitme ve Konuşma Engelliler – İşaret Dili Eğitimi, Stres ve Öfke Yönetimi, Duygu Odaklı İletişim Eğitimleri
TÜRKİYE FİNANS
İletişim Becerileri, İşitme ve Konuşma Engelliler – İşaret Dili Eğitimi, Stres ve Öfke Yönetimi Eğitimleri
KUVEYT TÜRK
İletişim Becerileri, İşitme ve Konuşma Engelliler, İşaret Dili Eğitimi, Etkili İletişim-Beden Dili, Etkili Sunum Teknikleri, Nezaket kuralları ve Sofra Adabı, Protokol Kuralları, Resmi Yazışma Eğitimleri
SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ
Yazışma Kuralları, İletişim Becerileri, Engellilerin Yaşadığı Duygu, Düşünce ve Davranış Sorunları (Konferans)
ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
Sürekli Eğitim Merkezi Direktörlüğü Kapsamında Diksiyon, Kurumsal İletişim ve Kişisel Gelişim, Özel Eğitimde Yeni Açılımlar (Engeli Dernekleri ve Akademisyenlerin Katıldığı Çalıştay, İşaret Dili, Anlayarak Hızlı Okuma, Genel İngilizce, Etkili Türkçe Konuşma, İş Güvenliği ve Sağlığı, Lider Yöneticilik, Stres ve Öfke Kontrolü, Aile ve Öğrenci Eğitim Koçluğu, Türkiye’de Engelli Gerçeği (Konferans)
İYİ DERSLER EĞİTİM KURUMLARI
Öğrenci – Aile Eğitim Koçluğu Sertifikalı Eğitim Programı, İletişi, Beden Dili, Büro Yönetimi Asistanlığı Eğitim programı , Güzel Türkçe Konuşma, Protokol ve Nezaket Kuralları, Kurum kültürü- Meslek Etiği
ÖZEL SEVİM ANNE ANAOKULU
Sevim Anne Anaokulu Öğretmenlerine, Velilerine ve İdari Personeline Etkili İletişim Eğitimi
ÖZEL AVİCENNA UMUT HASTANESİ (ATAŞEHİR)Etkili iletişim, Halkla İlişkiler, Stres ve Öfke kontrolü, Zor İnsanla Başa Çıkma Yöntemleri, Kriz Yönetimi Eğitimleri
SAKARYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
İş Güvenliği ve Sağlığı Kurum Kültürü ve İletişim, Beden Dili, Protokol ve Nezaket Kuralları, Etkili Türkçe Konuşma, Kurumsal İmaj ve Stres ve Öfke Yönetimi Eğitimleri
T.C. EYÜP BELEDİYESİ
Diksiyon- Güzel Konuşma, Beden Dili, Stres ve Öfke Yönetimi Eğitimleri
KOCAELİ BELEDİYESİ
Zabıta ve Özel Güvenlik Personeline;Halkla İlişkilerde iletişim, Stres ve Öfke Yönetimi, Nezaket ve Protokol Kuralları Eğitimleri
İZMİT ATIK VE ARTIKLARI ARITMA YAKMA VE DEĞERLENDİRME A.Ş.
İletişim becerileri-Beden dili,Halkla ilişkiler,iş ve Sosyal Güvenlik Hukuku, İş Tetkiki Eğitimi, Güncelleme Eğitimi, Temel Şartlar Eğitimi, Süreç Yönetimi, Etkili İletişim, İleri Derece Excel Uygulamaları, Genel Muhasebe ve Finans Yönetimi Eğitimleri
KAYSERİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
Kurum Kültürü ve İletişim, Beden Dili, Protokol ve Nezaket Kuralları, Etkili Türkçe Konuşma, Kurumsal İmaj, Stres ve Öfke Yönetimi, Engelli Ailelerinin Yaşadığı Duygu, Düşünce ve Davranış Problemleri İletişim ve Beden Dili Eğitimleri
ÜMRANİYE BELEDİYESİ
İletişim Becerileri, Halkla İlişkiler, Stres ve Öfke Kontrolü, Temel Belediye Mevzuatı, Zabıta Mevzuatı, Kamu İhale Mevzuatı, İş Yeri Ruhsat Mevzuatı, Resmi Yazışma Kuralları, Standart Dosyalama Planı, Kurumsal Kimlik ve Aidiyet Bilinci, Vatandaş Odaklı Kaliteli Hizmet, Halkla İlişkiler, Etkili İletişim, İş Ahlakı ve Görev Sorumluluğu, Zor Vatandaşla Başa Çıkma Teknikleri, Stres ve Öfke yönetimi, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Müzakere Yönetimi ve İkna Becerileri, Protokol ve Nezaket Kuralları, Eğiticinin Eğitimi, Sertifikalı İlk Yardım Eğitimi
KADIKÖY BELEDİYESİ
Etkili İletişim, Beden Dili, Lider Yöneticilik Eğitimleri
İBRAHİM ÇEÇEN VAKFI
Proje Danışmanlığı, İletişim Beden Dili, Stres ve Öfke Yönetimi Eğitimleri
ERZURUM PALAN DÖKEN MÜFTÜLÜĞÜ
Kurum Kültürü ve İletişim, Beden Dili, Protokol ve Nezaket Kuralları, Etkili Türkçe Konuşma, Kurumsal İmaj, Stres ve Öfke Yönetimi Eğitimleri
T.C. KARTAL KAYMAKAMLIĞI İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ
İmam ve vaizlerine;
Kurum Kültürü ve İletişim, Beden Dili, Protokol ve Nezaket Kuralları, Etkili Türkçe Konuşma, Kurumsal İmaj, Stres ve Öfke Yönetimi Eğitimleri
VAKIF KATILIM BANKASI
İletişim Becerileri, İşitme ve konuşma Engelliler, işaret dili eğitimi, Engelli ve Engelli Ailelerinin iletişim problemleri
KANAL 7
İletişim Becerileri, Beden Dili, Meslek Etiği, Ofis Yöneticiliği Eğitimleri
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Tıbbı Sekreterlik Kursu, Bilgisayar Kursu, İletişim Becerileri Eğitimi, Engellilerde Erişebilirlik Çalıştayı, Türkiye’de Engelli Gerçeği (Konferans)
CİHAN GRUP
Kurumsal İletişim ve Kişisel Gelişim, Stres ve Öfke Kontrolü Eğitimleri
Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği
Yönetici Asistanlığı ve İletişim Becerileri Eğitimleri
Henüz hiç yorum yapılmamış.