E-ticaret sitesi nasıl olmalı?
- 30 Mart 2016
- Yayınlayan: editor
- Kategori: Dijital Pazarlama , Facebook Reklamları , Google Adwords Reklamları , Technology ,

Kullanıcı Davranışlarına Göre E-Ticaret Sitesi
Bir e-ticaret sitesinde, ziyaretçiler tıpkı fiziki mağazada olduğu gibi dolaşarak reyonlara/ürün kategorilerine kolaylıkla bakabilmeli, ulaşabilmeli.
Fiziki mağazada müşteri mağazanın şartlarını yetersiz, reyonları dağınık, uyumsuz, görse; belki bir daha o mağazaya uğramayacaktır. Aynı şekilde bir e-ticaret sitesinde, kategoriler belirsiz, site dolaşımı kullanıcı davranışlarıyla uyumsuz vb. olsa gelen kullanıcıyı kaybedersiniz. Bu nedenle kullanıcı alışkanlıklarına önem veren yapıda bir e-ticaret sitesi kurgulanmalı.
E-ticaret siteleri için 10 altın kural;
- Logo ile sitede kullanılan renkler uyumlu olmalı
- Henüz işin başında olanlar kurumsal renklerini belirlemiş olmalı
- Satışı yapılacak ürünler ile sitenin görselliği uygun olmalı
- Sade bir tasarım tercih edilmelidir.
- Müşterilerinizin ihtiyacını belirleyin ve tasarıma buna göre yön verin
- Gereksiz uygulamalardan kaçının
- Müşterileriniz için önemli olan ögeleri öne çıkarın
- İşinizle ilgili olmayan uygulamalardan kesinlikle kaçının
- Otomatik başlayan ve durdurulamayan kullanıcıyı rahatsız edebilecek müzik çalınmasından kaçının
- Dikkat dağıtıcı veya hareketli arkaplandan kesinlikle kaçınmalısınız.
Banner Alanı;
Bu alanda, banner, başlık ve logo kullanın.
Arama Kısmı;
E-ticaret sitenizde (sanal mağazanızda) sunduğunuz ürünlerin kolaylıkla filtrelenerek bulunmasını sağlayacak bir arama kısmı ekleyin.
Menü;
Kullanıcıların sizin hakkınızda veya ürünler hakkında bilgi edinebileceği farklı sayfaları burada bir menü olarak sunabilirsiniz.
Gövde / Vitrin;
Müşterilerinize sunabileceğiniz fırsatlar, özel ürünler, indirimler gibi sunabileceğiniz zengin içerikleri burada paylaşabilirsiniz. Bu alanda sitenize gelen kullanıcıları etkileyecek görseller kullanmanız faydalı olacaktır.
Sol ve Sağ Blok;
Bu alanda görünür bir şekilde ürün kategorilerini kullanmanız faydalı olacaktır. Bunun dışında üyelik, haber ve sosyal içerikleri bu alanlara yerleştirebilirsiniz.
Alt Kısım / Footer:
Son olarak footer’da; iletişim bilgileriniz, hızlı linkler ve şirket imzanız yer alabilir.