Kullanıcı Davranışlarına Göre E-Ticaret Sitesi

Bir e-ticaret sitesinde, ziyaretçiler tıpkı fiziki mağazada olduğu gibi dolaşarak reyonlara/ürün kategorilerine kolaylıkla bakabilmeli, ulaşabilmeli.

Fiziki mağazada müşteri mağazanın şartlarını yetersiz, reyonları dağınık, uyumsuz, görse; belki bir daha o mağazaya uğramayacaktır. Aynı şekilde bir e-ticaret sitesinde, kategoriler belirsiz, site dolaşımı kullanıcı davranışlarıyla uyumsuz vb. olsa gelen kullanıcıyı kaybedersiniz. Bu nedenle kullanıcı alışkanlıklarına önem veren yapıda bir e-ticaret sitesi kurgulanmalı.

E-ticaret siteleri için 10 altın kural;

  1. Logo ile sitede kullanılan renkler uyumlu olmalı
  2. Henüz işin başında olanlar kurumsal renklerini belirlemiş olmalı
  3. Satışı yapılacak ürünler ile sitenin görselliği uygun olmalı
  4. Sade bir tasarım tercih edilmelidir.
  5. Müşterilerinizin ihtiyacını belirleyin ve tasarıma buna göre yön verin
  6. Gereksiz uygulamalardan kaçının
  7. Müşterileriniz için önemli olan ögeleri öne çıkarın
  8. İşinizle ilgili olmayan uygulamalardan kesinlikle kaçının
  9. Otomatik başlayan ve durdurulamayan kullanıcıyı rahatsız edebilecek müzik çalınmasından kaçının
  10. Dikkat dağıtıcı veya hareketli arkaplandan kesinlikle kaçınmalısınız.

e-ticaret-sitesi-dijitalkampus

Banner Alanı;

Bu alanda, banner, başlık ve logo kullanın.

Arama Kısmı;

E-ticaret sitenizde (sanal mağazanızda) sunduğunuz ürünlerin kolaylıkla filtrelenerek bulunmasını sağlayacak bir arama kısmı ekleyin.

Menü;

Kullanıcıların sizin hakkınızda veya ürünler hakkında bilgi edinebileceği farklı sayfaları burada bir menü olarak sunabilirsiniz.

Gövde / Vitrin;

Müşterilerinize sunabileceğiniz fırsatlar, özel ürünler, indirimler gibi sunabileceğiniz zengin içerikleri burada paylaşabilirsiniz. Bu alanda sitenize gelen kullanıcıları etkileyecek görseller kullanmanız faydalı olacaktır.

Sol ve Sağ Blok;

Bu alanda görünür bir şekilde ürün kategorilerini kullanmanız faydalı olacaktır. Bunun dışında üyelik, haber ve sosyal içerikleri bu alanlara yerleştirebilirsiniz.

Alt Kısım / Footer:

Son olarak footer’da; iletişim bilgileriniz, hızlı linkler ve şirket imzanız yer alabilir.